7587084 ランダム
 ホーム | 日記 | プロフィール 【フォローする】 【ログイン】

「きらりの旅日記」

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x

PR

カレンダー

プロフィール

ほしのきらり。

ほしのきらり。

カテゴリ

2013.01.11
XML
カテゴリ:映画

10.対立

「ジャベール」
バルジャン、ついに
我々はお互いに会えた(捕まえた)
市長、これからは
あなたは別の鎖を身につけることになる
「バルジャン」
次の話をする前に
私に奴隷のようにまた鎖をかける前に
聞け!私には其の前にしなければならないことがある
この女はかわいそうな子供を残したまま死んだ
中に入るのは私しかいない
お願いだから3日の猶予をくれないか
そうしたら私は戻ってくる。誓う
そうしたら私は戻ってくる。

 
「ジァベール」
あんたは俺がキチガイだ思っているのか?
あなたを何年間も探していた
あなたのような人間は決して変わりはしない
特にあなたは

「バルジャン(それに答えて)」
信じて下さい
私には果たさなければならない約束があるのです
あなたにはわかっていない
私が犯したのはパンを盗んだことだけです
あなたは世間をわかっていない
私はそんなに命が長くない
しかし、其の前にやらなければならない大義があるのです
これだけお願いしてもダメですか(警告しますが)
これまで私は力がありました
それはまだ残っています
私のレースはまだ走っていない(これからです)
警告します、ジァベール
これからは思いきってやることもない
もしここであなたを殺さなければならないなら
私は大義を果たすのです(そのために必要ならあなたをも殺します)
 


「ジァベール」
わたしのような人間は決心が変わることはない
あなたのような人間は決心が変わることはない
ダメだ!
24601号
私の義務は法を守ること - あなたには何も権利はない
わたしと一緒に来なさい、24601号
もう既に車輪は回っている
ジャンバルジャンは今なんでもない
私に罪について語る以外は
人は全て罪に生まれ(旧約聖書のアダム・イブ)
人は全てそれを選ばざるをえない
私は牢獄の中で生まれ
私はあなたと同じにくずと一緒に生まれたのだ
私も側溝(普通の生まれではない)の生まれだ
 
 

「バルジャンは椅子を壊してその破片を持ちジァベールを脅す。ファンテーヌの法を向いて」
「バルジャン、ファンテーヌに向かって」
そしてこれが今晩あなたに誓ったことだ
「ジァベール、バルジャンに向かって」
もうあなたが隠れるところはない
「バルジャン」
あなたの子供は私が面倒を見ます
「ジァベール」
たとへどこえ逃げようとも
「バルジャン」
私は彼女を正しく養育する

「バルジャンとジァベール」
私は誓う、わたしがそこにいることを
「2人は格闘になり、ジァベールは打ちのめされ、バルジャンは逃げる」
・・・・・・・・・・・・・・・・・・英語の歌詞・・・・・・・・・・・・
10. Javert & Valjean - Confrontation Lyrics

[JAVERT]
Valjean, at last,
We see each other plain
`M'sieur le Mayor,'
You'll wear a different chain!

[VALJEAN]
Before you say another word, Javert
Before you chain me up like a slave again
Listen to me! There is something I must do.
This woman leaves behind a suffering child.
There is none but me who can intercede,
In Mercy's name, three days are all I need.
Then I'll return, I pledge my word.
Then I'll return...

[JAVERT]
You must think me mad!
I've hunted you across the years
A man like you can never change
A man such as you.

[VALJEAN (in counterpoint)]
Believe of me what you will
There is a duty that I'm sworn to do
You know nothing of my life
All I did was steal some bread
You know nothing of the world
You would sooner see me dead
But not before I see this justice
done
I am warning you Javert
I'm a stronger man by far
There is power in me yet
My race is not yet run
I am warning you Javert
There is nothing I won't dare
If I have to kill you here
I'll do what must be done!

[JAVERT (in counterpoint)]
Men like me can never change
Men like you can never change
No,
24601
My duty's to the law - you have no
Rights
Come with me 24601
Now the wheel has turned around
Jean Valjean is nothing now
Dare you talk to me of crime
And the price you had to pay
Every man is born in sin
Every man must choose his way
You know nothing of Javert
I was born inside a jail
I was born with scum like you
I am from the gutter too!

[Valjean breaks a chair and threatens Javert with the broken piece. Turns to Fantine]

[VALJEAN]
[to Fantine] And this I swear to you tonight

[JAVERT]
[to Valjean] There is no place for you to hide

[VALJEAN]
Your child will live within my care

[JAVERT]
Wherever you may hide away

[VALJEAN]
And I will raise her to the light.

[VALJEAN AND JAVERT]
I swear to you, I will be there!

[They fight, Javert is knocked out. Valjean escapes]


ジャンバルジャン!早く逃げてっ・・・・・・・ぽちおとめ座グッドっとな右矢印にほんブログ村 旅行ブログ 世界遺産へ

 






お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

最終更新日  2013.01.11 23:43:16
コメント(0) | コメントを書く



© Rakuten Group, Inc.