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April 25, 2016
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カテゴリ:CNNを訳してみた

Japan's first stealth fighter jet test: 'extremely stable'
日本初のステルスジェット、初飛行はすこぶる順調
By Thom Patterson, CNN
Updated 0002 GMT (0702 HKT) April 24, 2016

記事中の青文字は私のコメントです。

「心神」と呼ばれていた機体です。先進技術実証機です。戦闘機ではありませんし、エンジンも余りに非力です。
真剣にエンジンを開発するには、途方もない金と時間がかかるようです。新しい戦闘機を日本が開発する!なんて期待はしない方が良いと思われます。共同開発に参加させてもらえるようにするためのものと見るのが、妥当かと。


(CNN)Japan joined the exclusive stealth jet club Friday with the successful test flight of its first radar-evading aircraft -- a prototype called the X-2.
The test pilot described the flight as "extremely stable," according to manufacturer Mitsubishi Heavy Industries.

日本がステルスジェット機クラブ(開発した国という意味)に金曜日(4/22)に参加しました。初のレーダーに発見されにくい機体、X-2と呼ばれる試作機です。
X-2を製造している三菱重工業によると、テストパイロットは「この上なく安定した」飛行だったと評しているとのこと。

01X-2.jpg

02X-2.jpg

The twin-engine jet -- painted in the national red and white colors -- took off from Japan's Nagoya airport and completed various test maneuvers including climbing, descent and circling.
It then touched down at Japan Air Self-Defense Force's Gifu Air Base, Mitsubishi said. The pilot said the flight mirrored simulated training.

国旗の色である赤と白に塗装された双発機(エンジン二発)は、名古屋空港から離陸し、上昇、下降、宙返りと言ったテストを行いました。
テスト終了後、航空自衛隊岐阜基地に着陸したと三菱は述べています。パイロットは、飛行はシミュレーションでの訓練通りだったと述べています。

The historic event is the latest example of Japan's assertive defense posture in the region, as China's military continues to flex its muscles, with a 7.6% increase in its 2016 defense budget.
Beijing's Shenyang FC-31 fighter jet appears to have stealth characteristics, but few engineering details are known about it. China's fifth-generation twin-engine J-20 fighter is also thought to be a stealthy design and is expected to be fully operational by 2018.

この歴史的なイベントは、日本がこの地域での脅威に立ち向かう最新の防衛手段の一つです。中国の軍事費は膨張を続け、2016年には軍事費は昨年比で7.6%増額させています。
中国政府は瀋陽飛機工業集団が製造するFC-31(F-35の設計データを盗みまくって劣化コピーしたもの。黒煙を吐いてもステルス性が担保される超優れもの)にステルス性を持たせていると主張していますが、詳細を知る技術者はほとんどいません。中国の第五世代双発戦闘機、J-20もステルス性を持つと言われており、2018年に実戦配備される予定です。

03落ちずに飛びはするみたいだね
急上昇するFC-31。

04黒煙を吐くFC-31
黒煙を吐くFC-31。被弾したんか?

F22andFC31.jpg
米軍のF-22と人民解放軍のFC-31。

Japan's development of a stealth fighter jet will add another component to an already complicated security environment. World leaders are concerned about tensions on the Korean peninsula and territorial disputes in the sea lanes running south from northern Asia. With all this going on, Washington has to remain mindful that Japan hosts most of the key U.S. forward bases in the region.

日本のステルス戦闘機の開発は、既に安全保障上混沌としている地域に新たな一石を投じることになります。世界の指導者達は、朝鮮半島で緊張が高まっていることや、アジア地域の北から南までのシー・レーンにおける領有権問題に懸念を抱いています。このような状況であるからこそ、米国政府は、日本がこの地域における重要な前線基地のほとんどを提供してくれていることを、心にとめておくべきです。

The Japanese X-2 that flew Friday "integrates an airframe, engines, and other advanced systems and equipment all adaptable to future fighters" Mitsubishi said.
The engineering of radar-evading stealth technology remains challenging even now, decades after the United States first invented it. Specific surfaces of the planes are designed to absorb radar signals or to deflect radar signals away -- making the aircraft virtually invisible to electronics. Special coatings are applied to exterior surfaces that make the planes even less detectable by devices. The U.S. F-117 Nighthawk (no longer in service), B-2 Spirit bomber, F-22 Raptor and F-35 Lightning II fighters all have stealth designs.

金曜日に飛行を果たした日本のX-2は「次世代戦闘機として、機体、エンジン、その他の先進システムや装備を統合したもの」と三菱は述べています。
レーダーを回避するステルス技術は、米国が初めて発明してから数十年が経ちますが、日々進化しています。レーダー電波を吸収したりあさっての方向に反射させる機体表面(形状と塗装ですかね)は、電子の目からは存在しないように見えます。機体外装に施されるコーティングは、検知されないほどに機体を小さな存在に変えてしまいます。米空軍のF-117ナイトホーク(退役)、B-2スピリット爆撃機、F-22ラプターとF-35ライトニング2戦闘機はそれぞれステルス性を考慮したデザインとなっています。

 

 

これから無人機にシフトしていくのでしょうか。有人の戦闘機も、そらできるものなら自力で開発して欲しいですが、無人機にも精力を傾けてもらいたいです。これからは、そっちだろう。





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Last updated  April 25, 2016 07:00:53 PM
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