【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x

フリーページ

コメント新着

2013年04月12日
XML
カテゴリ:The Heart of Awareness

私は満たされた。
自然界の構成元素、身体や感覚、あるいは心、
それらが私にとって何だというのだろう?
虚空や絶望とは一体何か?

In my unblemished nature there are no elements, no body, no faculties, no mind. There is no void and no despair.

聖典や真我の知識、
あるいは感覚から自由になった心とは一体何か?
幸福や欲望からの自由とは何か?
私は常に二のない一なるもの



For me, free from the sense of dualism, there are no scriptures, no self-knowledge, no mind free from an object, no satisfaction and no freedom from desire.

知識や無知、解放や束縛、それらは何か?
「私」とは何か?、
あるいは「私のもの」とは?
あるいは「これ」とは?

あるいは真我の本当の姿とは?


There is no knowledge or ignorance, no "me," "this," or "mine," no bondage, no liberation, and no property of self-nature.

私は常に一なるもの、
生きながらの解脱、死んでからの解脱、
あるいは現世のカルマなど、何を気にするというのだろう?

私は常に「私」なしに在る。

For him who is always free from individual characteristics there is no antecedent causal action, no liberation during life, and no fulfilment at death.

だから行為する者や、
それを楽しむ者がどこにいるというのだろう?
現れては消え去る想念とは何か?
不可視の世界や、可視の世界とは何か?

For me, free from individuality, there is no doer and no reaper of the consequences, no cessation of action, no arising of thought, no immediate object, and no idea of results.

ハートの中で私はひとつ。この世界とは何か?
自由、知識、一なる者を探し求めているのは誰なのか?
誰が束縛され、誰が自由だというのか?


There is no world, no seeker for liberation, no yogi, no seer, no one bound and no one liberated. I remain in my own nondual nature.

ハートの中で私はひとつ。
創造や崩壊とは何か?
探求や、探求の終焉とは何か?
探求者とは誰か?彼は何を見い出したというのか?

There is no emanation or return, no goal, means, seeker or achievement. I remain in my own nondual nature.

私は永遠に純粋だ。
誰が知り、何を知り、どうやって知ったのかなど、
何を気にするというのだろう?
知識について何を気にするというのだろう?
存在する物や、存在しない物について、
何を気にするというのだろう?

For me who am forever unblemished, there is no assessor, no standard, nothing to assess, and no assessment.

私は永遠に静かだ。
喜びや悲しみ、混乱や集中、理解や妄想とは何か?


For me who am forever actionless, there is no distraction or one-pointedness of mind, no lack of understanding, no stupidity, no joy and no sorrow.

私には思考がない。
幸福や災難とは何か?、
ここ、そして今、あるいは彼方なるものとは何か?

For me who am always free from deliberations there is neither conventional truth nor absolute truth, no happiness and no suffering.

私は永遠に純粋だ。幻影、あるいは世界とは何か?
アートマン、あるいはブラフマンとは何か?

For me who am forever pure there is no illusion, no samsara, no attachment or detachment, no living organism, and no God.


二のない一なるもの、私は常に変わらない。
ハートの内に私はとどまる。


For me who am forever unmovable and indivisible, established in myself, there is no activity or inactivity, no liberation and no bondage.

努力や静寂のために何が必要だというのか?
自由あるいは束縛とは何か?聖典あるいは教えとは?
人生の目的とは何か? 弟子とは、そして師とは誰か?

For me who am blessed and without limitation, there is no initiation or scripture, no disciple or teacher, and no goal of human life.

私に限界はない。
私はシヴァ。
私からは何も現れない、私の中には一も二もない。
何も存在せず、無も存在しない。
これ以上何を言うことがあろう?

There is no being or non-being, no unity or dualism. What more is there to say? There is nothing outside of me.





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

最終更新日  2013年04月12日 12時37分16秒
コメント(0) | コメントを書く
[The Heart of Awareness] カテゴリの最新記事


PR

キーワードサーチ

▼キーワード検索

バックナンバー

2024年04月
2024年03月
2024年02月
2024年01月
2023年12月
2023年11月
2023年10月
2023年09月
2023年08月
2023年07月

プロフィール

mark-1

mark-1

お気に入りブログ

New! mamadocterさん

まぁビックリ はなあそびさん

Rosegarden in Vienna ☆Rosegardenさん
オーラ日記 miminetさん

© Rakuten Group, Inc.