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ハワイで愛犬とセミリタイア生活写真日記

ハワイで愛犬とセミリタイア生活写真日記

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2008.09.23
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カテゴリ:Unclassified


I'm looking at Air plane tickets for Cabo San Lucas クールtrip.
Even though we have many mileages with United Airline, we don't have enough for two tickets.
We need 70,000 miles for one ticket and we have 104,000 miles.
Besides, United doesn't have any good time range flight.
Among the many layovers, most are more than 10 hours long!
Also, we like to stop over at LA for a few nights, the mileage awards cannot be used for Multiple destinations tickets.
I wonder when we will use the mileage award.

Anyway, I read some disturbed news about the airplane safety yesterday.


CHICAGO - American Airlines Boeing 757 has blown a tire and run off a runway during an emergency landing at Chicago's O'Hare International Airport.
TOKYO ― Two fragments that appeared to be part of an engine on an Air India jetliner fell from the aircraft and hit two cars near Narita airport.

Do airlines ever cut corners on maintenance?
It seems to the case indeed.It is legal for an aircraft to fly with minor faults as long as they remain within the requirements.
Lately, many airlines outsource the “heavy” maintenance work to another country in an effort to save money.
That means work probably is not done by a licensed mechanic, although one has to sign off ultimately. It also means that security screening of maintenance workers is less intensive.(consumerreports.org)

I just hope they know what they have to do to be safe for travelers. Here are some actual logged maintenance complaints and problems, as submitted by QANTAS Airways pilots and the solution recorded by maintenance engineers.

By the way QANTAS Airways is the only major airline that has never had an accident.

http://www.rfcafe.com/miscellany/humor/airline_maintenance.htm

P = The problem logged by the pilot.
S = The solution and action taken by the engineers.

*************************************

P: Left inside main tire almost needs replacement.
S: Almost replaced left inside main tire.

P: Test flight OK, except autoland very rough.
S: Autoland not installed on this aircraft.

P: No. 2 propeller seeping prop fluid.
S: No. 2 propeller seepage normal. Nos. 1, 3 and 4 propellers lack normal seepage.

P: Something loose in cockpit.
S: Something tightened in cockpit.

P: Dead bugs on windshield.
S: Live bugs on backorder.

P: Autopilot in altitude-hold mode produces a 200-fpm descent.
S: Cannot reproduce problem on ground.

P: Evidence of leak on right main landing gear.
S: Evidence removed.

P: DME volume unbelievably loud.
S: DME volume set to more believable level.

P: Friction locks cause throttle levers to stick.
S: That's what they're there for!

P: IFF inoperative.
S: IFF always inoperative in OFF mode.

P: Suspected crack in windscreen.
S: Suspect you're right.

P: Number 3 engine missing.
S: Engine found on right wing after brief search.

P: Aircraft handles funny.
S: Aircraft warned to straighten up, fly right, and be serious.

P: Target radar hums.
S: Reprogrammed target radar with words.

P: Mouse in cockpit.
S: Cat installed.

 

 Video from Hawaii trip on April.かちんこしょんぼり

Photobucket


メキシコのカボ・サン・ルーカスにクリスマスの家族旅行で行くことになりました。
航空券の手配をしなくてはいけないのですが、
折角貯めているマイレッジを利用できないのです。
一人分7万マイル必要。
しかもロサンジェルスで数泊しようとするとマイレッジは利用できないし、乗継が便利な時間帯の切符もマイレッジ利用不可。
全く 何のためにマイレッジを貯めているのか・・・

さて昨日気になるニュースがありました。

- シカゴのオハラ空港でアメリカン航空機が緊急着陸中タイヤが破裂しオーバーラン。

ー 成田空港を離陸したエア・インディア機がエンジントラブルを起こし、機体の一部とみられる金属片が地上に落下。民家に停めてあった車のフロントガラスに直撃。

 

航空会社が経費の節約のために人件費の安い海外で整備をしているらしいです。
ライセンスを持っていない整備工が仕事をする可能性も有るとのことです。
そして”少々の”問題なら修理をせずに飛んでもよいらしいのです。
恐ろしいですよね。

上のビデオは4月のハワイ旅行の航空機です。
飛行中、翼のガスケットがピラピラしていてキャビンで水漏れをしていたのですよ。


さて大事故を起こしたことがない唯一の航空会社、カンタス航空のパイロットとエンジニアの記録が面白いです。(英語のままの方が数倍面白いです)

P(パイロット)、S(エンジニア)

P:左内側のタイア交換必要
S:危うく左内側のタイア交換をするとこだった

P:試験飛行OK,自動着陸が非常にラフ
S:自動着陸はこの航空機に装置されていない

P: No. 2プロペラが支柱液浸透
S: No. 2プロペラ漏出は正常。 No. 1, 3,及び4プロペラが正常な漏出に欠けている

P: コックピットの中の”何か”が緩んでいる
S: コックピットの中の”何か”を引き締めた

P: フロントガラスの上に死んだ虫がいる
S: 生きた虫は入荷待ち

P: 高度保持モードの自動操縦が200fpm降下を発生
S: 問題を地上で再生できない

P: 右側主着陸装置の漏れ証拠がある
S: 証拠は取り除かれた

P: DME量は信じられないほど大きい
S: DME量をより信じられるレベルに設定

P: 摩擦ロックがスロットルレバーを固定させる
S: それがそこにある理由だ

P: IFFが作動不能
S: IFFは常にOFFモードでは作動不能

P: フロントガラスのひび割れを疑う
S: あなたが正しいと疑っていてください

P: ナンバー3エンジンが見当たらない
S: 短時間の捜索後、右翼にエンジンを発見

P: 航空機の操縦がおかしい
S: 正しい行動をして真剣になれという航空機からの警告

P: 目標レーダーがブンブンという音(鼻歌)を出す
S: 目標レーダープログラムを言葉で作り直せ

P: コックピットに鼠がいる
S: 猫を設置


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最終更新日  2008.09.24 02:46:31
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