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テーマ:鉄道(22175)
カテゴリ:鉄道日記
西武池袋線を走る6000系電車のフルカラーLED改造車。 6000系は1992(平成4)年に帝都高速度交通営団(現在の東京メトロ)有楽町線の乗り入れを視野に入れてデビューした西武初のステンレス車。帯色はこれまでの西武電車で使われてきた黄色に変わって、ライオンズカラーの青が使われている。10両固定編成であるため、西武線内のみの運用に就く場合は各停には使用されない。 2007(平成19)年から東京メトロ副都心線・東急東横線・横浜高速鉄道みなとみらい線に乗り入れるための改造が始まり、改造された車両は従来銀色だった顔が白くなり、行先表示がフルカラーLEDになり、運転台も東急・横浜高速鉄道側に合わせたワンハンドルマスコンに変わった。 Seibu 6000 Series running on Seibu Ikebukuro Line. 6000 Series was first built in 1992 for the going-through service to Teito Rapid Transit Authority (present Tokyo Metro) Yurakucho Line. It is also the first stainless steel train on Seibu and its line colour isn't yellow, symbol colour of carriages on Seibu Railway lines, but it is blue, that of a Japanese baseball team, Saitama Seibu Lions. Since 2007, for going-through service on Tokyo Metro Fukutoshin Line, Tokyu Toyoko Line, and Yokohama Minatomirai Railway Line, 6000 Series is being refurbished or equipping the new safety devices. Its front is re-painted to white, destination indicator changed to full-colour LED, and driver's cab does T-shaped integrated throttle and brake handle. Some of the refurbished ones started their regular service on Ikebukuro Line and Yurakucho Line. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
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