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テーマ:鉄道(22077)
カテゴリ:鉄道日記
2008(平成20)年3月、2006(平成18)年から続いた中央線へのE233系の投入が完了する。 「寿命半分・価格半分」のコンセプトで造られた電車はデビューから投入完了までが早いものだと思う。たった1年ちょっとで中央線のすべての快速・中央特快・青梅特快・通勤快速・通勤特快がE233系に変わってしまうということになる。 2006(平成18)年にデビューしてから次々に投入され、2007(平成19)年度中に201系に代わって中央線の主力車両の座に就き、2008(平成20)年3月にすべての編成が出揃う。「新型国電」があっという間に中央線から姿を消すとは誰が想像したことだろうか。これによって東京近郊区間で見られる201系は京葉線と「四季彩」だけになってしまう。 On March, 2008, E233 Series on Chuo Line Rapid Service is going to finish being built. I feel the finish of the manufacturing of carriages for commuter and middle-distance trains of JR East under the concept of "suitable life and low cost", such as E233 Series, comes in a fast pace; it took place of old model, 201 Series, which was called "new generation JNR commuter train". In 2007 and 201 Series would disappear from Chuo Line. After retirement from Chuo Line Rapid Service, remaining 201 Series may be those in service on Keiyo Line and Ome Line ("Shikisai") only. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 3, 2020 10:21:31 AM
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