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テーマ:鉄道(22077)
カテゴリ:鉄道日記
金沢八景を降り、次は京浜急行で品川を目指す。
最初は金沢八景から乗ろうと思ったが、品川に近く快特が停まる隣の金沢文庫まで歩くことにした。 金沢文庫のホームに降り立つとまもなく、2100形電車の快特がやってきた。1998(平成10)年にデビュー、ドイツ・シーメンス社製のVVVF制御装置が発車時に放つ「ファ-ソラシ♭ドレミ♭ファーソー」という音から「歌う電車」として親しまれてきたが、その制御装置の寿命が間近に迫っており、新しいものとの交換がもうすぐ始まる。 続いて新1000形電車が新逗子駅からやってきた。両編成はここから京急川崎駅まで連結して12両編成で走り、2100形は品川駅を経て泉岳寺駅へ、新1000形は京急蒲田駅から空港線へと分かれて羽田空港駅へ向かう。 After I got off Seaside Line at Kanazawa-hakkei Station, I transferred to Keikyu Main Line for Shinagawa Station. At first, I got on from Kanazawa-hakkei Station, but I walked to Kanazawa-bunko Station, the next station to Shinagawa where limited express stops. As I came to the platform, 2100 Series limited express also came there. Since it was debuted in 1998, it is called "singing train" because of the unique sound from VVVF system made by Siemens AG. But it's about to fall to pieces and replaced by new one which doesn't make a sound. Soon after, N1000 Series came from Shin-zushi and stopped at the same track as 2100 Series. Both sets coupled each other from Kanazawa-bunko Station to Keikyu-kawasaki Station. After the two are uncoupled, 2100 Series (first 8 carriages) went toward Sengakuji Station and N1000 Series (last 4 carriages) did to Haneda Airport Station. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
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