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テーマ:鉄道(22077)
カテゴリ:鉄道日記
23日、京王線の7000系7803Fに乗った。 この7803Fは、多くの7000系がVVVF制御に改造されていく中、最後まで界磁チョッパ制御、ドア上LED表示器・ドアチャイムなしという原形を保った編成だった。 そんな7803Fも昨年2012(平成24)年にVVVF化改造され、ドア上の案内表示器は、LEDサイズの新型液晶画面となり、鴨居に開閉知らせ灯が付いた。 このタイプの表示器は東武10030系リニューアル車で初めてお目見えし、京王電鉄では8000系8714Fに続いて2例目。 行き先・種別表示が幕式のままで、他の4両編成の7000系と区別がつきにくいため、乗るまでこの新型液晶があるとは解らなかった。10両編成みたいに行き先表示をフルカラーLEDにするなどして、容易に判別できるようにしてほしい。 On 23rd, I rode on 7803F set of Keio Corporation's 7000 Series, which kept its original interior and machinery, while the other sets were refurbished and updated their electric devices to AVAF control system, but finally be done in 2012 with installing LED-super-display-sized LCD and red-coloured light to inform the opening and closing of the doors above the doors unlike the others. I couldn't distinguish the newly-refurbished one or the other 4-carriage ones until getting onto because the newly-refurbished one also remains the rolling destination indicator unlike the 10-carriage ones with the full-coloured-LED destination indicator and 17-inch LCD display. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Jan 24, 2013 08:03:13 PM
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