カテゴリ:経営
価格主導型コスト管理
Traditionally, Western companies have started with costs, put desired profit margin on top, and arrived at a price.This is cost_led pricing. In price_led costing, the price the customer is willing to pay determines allowable costs, beginning with design costs and ending with service costs. Marketing provides information on the price the customer is willing to pay for the value the product or service provides. [Management Challenges for the 21st Century]Peter F. Drucker 「欧米の企業のほとんどが、コストからスタートし、それに利益幅を乗せて価格を決めるというコスト主導型の価格設定を行なってきた。 これに対し価格主導型のコスト管理では、顧客が進んで支払う価格を設定し、商品の設計段階からアフターサービスにいたるまでの許容されるコストを明らかにする。 この顧客が進んで支払う価格についての情報を用意するものがマーケティングである。」 『明日を支配するもの』P.F.ドラッカー著 顧客価値の創造と価格主導型のコスト管理によって経営します。 お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
Last updated
2008.12.05 06:10:25
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