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テーマ:鉄道(21852)
カテゴリ:鉄道日記
25日、西武30000系の2014年(平成26)度増備分2編成目の30104Fに初乗車した。僕は以前30104Fは新宿線に投入されるのではと予想していたが、池袋線に投入された。 30000系は2013(平成25)年度は10両編成2本と8両編成1本が製造され、10両編成は池袋線と新宿線に1本ずつ、8両編成は新宿線にそれぞれ投入されたことから、配置についても前年度と同様であると思っていた。しかし30104Fは新宿線ではなく池袋線に配置されたことを、この日確認した。 残る2014(平成26)年度増備分は8両編成1本(38116F)であるが、今回のことを見ると、池袋線か新宿線かのどちらに投入されるのか見えづらくなってきた。 On 25th, I saw and rode Seibu 30000 Series 30104F set first time. At first I expected that it would belong to Shinjuku Line, but really started its service on Ikebukuro Line. Because 30000 Series manufactured 28 carriages (two 10-carriage sets and one 8-carriage sets) and one 10-carriage set is based on Ikebukuro Line and one 10-carriage and 8-carriage on Shinjuku Line last year and this year's plan was annonced the same number manufacturing, I completely assume that the arrangement of the carriages would be the same as last year. I wonder that which Line the last remaining this year's planning 30000 Series, 8-carriage 38116F set, goes. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Nov 25, 2014 07:22:47 PM
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