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カテゴリ:鉄道日記
1月28日、上野にある東京メトロ銀座線の上野検車区手前の踏切を回送列車が通過するシーンが撮影できた。 ここは日本国内における「地下鉄唯一の踏切」として知られており、地下鉄車両が直通運転路線ではないところで踏切を渡る非常に珍しい光景が見られる。車庫の手前にあるため、この踏切が作動するのは入出庫列車がある朝夕時間帯に限られる。 銀座線は線路の脇にある集電レール(サードレール)から電気を取る「第三軌条集電方式」を採用していることから、集電レールと歩行者との接触による感電事故を防ぐため、列車が来ない時は昇降式の金網によって線路が塞がれている。踏切作動時は、列車通過後に金網を下した後で、道路側の遮断を解除する。 僕にとっては、東京メトロ1000系を撮影できたことも、今回が初めてだった。 On January 28th, I saw Tokyo Metro 1000 Series passing the crossing before the Ueno train shed, which is known as the only one railway crossing on subway lines in Japan. It was my first time to shoot a video there. Because Ginza Line train collects from the third rail at the side of the railway, steel nets are laid out to protect pedestrians not to touch the electric line. When the train passes there the nets go up and down and the poles go up after the nets shut. It was also first time to shoot Tokyo Metro 1000 Series for me. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Feb 8, 2015 05:15:31 PM
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