|
テーマ:鉄道(22175)
カテゴリ:鉄道日記
![]() まもなく代官山駅を通過する8000系の特急 Toyoko Limited Express operated by 8000 Series at Daikanyama 明後日1月13日、東急8000系電車が東横線から引退する。8000系は1969(昭和44)年に登場した車両で、ワンハンドルマスコン、界磁チョッパ制御、電磁直通ブレーキなどを日本で初めて採用し、東急初の20m級車両でもあった。 また一つ僕が子供の頃から親しみのある電車が姿を消す。当日、僕は東横線に行くことができないので非常に残念だ。東横線では見られなくなるが、これからは伊豆急行で会えるので、伊豆急行での活躍に期待したい。 ![]() 自由が丘駅で特急を待避する8000系桜木町行き 8000 Series bound for Sakuragicho stopping at Jiyugaoka ![]() デビュー当時を思わせる姿で2007(平成19)年まで活躍した8039F 8039F set looking like its first style and had run until 2007 On January 13th, Tokyu 8000 Series is to retire from Toyoko Line. 8000 Series debuted in 1969 as the first carriage equipped T-shaped integrated throttle and brake handle and the first 20-metre/65.6168-foot-long one on Tokyu Corporation. Because I have known the carriage since my childhood, I'm disappointed at its retirement. However, I couldn't go travelling on Toyoko Line to say goodbye. I want to go travelling in Shizuoka Prefecture because some sets are in service on Izu Kyuko Line. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|