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カテゴリ:花見の日常
昨日7年間務めてきた横浜市長を辞任すると発表した中田宏さん。横浜の財政を立て直すため、「自分が金儲けに出て行く」新しい行政スタイルが印象的だった。少なからず僕も、横浜好きで中田さん好きだった。
そんな中田さんが赤字続きで苦悩した交通局の立て直しのために導入したものの代表例がこれら2つだろう。 僕が思うに横浜市地下鉄ブルーラインの3000S形電車は、中田さんの努力の結晶といえる車両であろう。完全な新造車両ではなく、既存車両の台車や補助電源を再利用してコストダウンを図りつつも、利用しやすさもしっかりと考慮した車両である。さらにATOを搭載してワンマン運転をスタートさせ、交通局の人件費をカット、地下鉄の黒字化を達成した。 そしてこの大型広告つきのバス停。これも交通局の経費カットに貢献した。年間100万円以上かかるといわれているバス停の維持を、広告を出している民間企業に委託することで、バス停の維持費をゼロにした。このバス停は2006年に横浜市が初めて導入したもので、現在は東京をはじめ各都市で導入されている。 Hiroshi Nakada, having been the mayor of Yokohama for 7 years, He has tried his new political style "positive earning" to rebuild the city finance. I also like him and his style. I think 3000S Series on Blue Line can be the crown of his labors. Though this train introduces recycling machinery to cut the initial cost down, it's passenger-friendly, too. It also equips automatic train operation (ATO) to start conductorless operation to reduce payroll and restore profitability. The second is the bus stop with a big advertisement also leads to cost-cutting. Though it is said that it costs over a million yen to keep a bus stop, this type of bus stop can entrust the sponsors with management to cut the maintenance cost. Yokohama City first introduced this in 2006 and this spreads to many cities like Tokyo. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 15, 2019 09:52:48 PM
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