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テーマ:鉄道(22175)
カテゴリ:鉄道日記
![]() ![]() 都営地下鉄大江戸線の光が丘~西新宿五丁目間の各駅で、発車案内装置の試験運用が始まった。正式な運用開始は2月1日を予定。 都営地下鉄大江戸線の光が丘~西新宿五丁目間の各駅は、ホームにある発車時刻案内表示機が意外なことに未設置のままだった。また都営地下鉄では、2013(平成25)年より新しい駅アナウンスの導入を進めており、2014(平成25)年1月現在、大江戸線を除く各線に整備された。これにより浅草線・三田線で使用されてきた長谷川浩大さん・佐久間陽子さんご両人の駅アナウンスが都営地下鉄から姿を消した。 この発車案内の運用開始は、村山明さん・飛志津ゆかりさんご両人による旧放送が残る大江戸線への新アナウンス導入の予感を感じさせ、旧放送が完全に使用停止になることを意味しているのであろうか? 新アナウンスへの移行は、同じ都営地下鉄でありながら、浅草線・三田線と新宿線・大江戸線で違っていた駅アナウンスの声をすべての路線で同じものにすることで、統一感を出そうという狙いがあるのであろうか。 The test operation of LED departure information at stations on Toei Oedo Line between Hikarigaoka and Nishi-shinjuku-gochome started, whose official operation is starting on February 1st. As hard as it is to believe, those stations doesn't have departure information on platforms. In addition, Bureau of Tokyo Metropolitan Transportation has introduce a new announcement since 2013, which is overhauled to all stations except 38 on Oedo Line on January, 2014. As a result, the old one used on those of Asakusa Line and Mita Line disappeared. Putting the information display seems mean the introduction of the new announcement may be soon? The aim of the introduction may be the realization to tell wait persons when the train comes easily and the change the new announcement to uniform two different type of the old ones. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Jan 24, 2014 04:31:31 AM
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