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2008年08月10日
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カテゴリ:映画・TV
Today, for the first time, we learned just how much is spent marketing carbonated drinks, fast food and more directly to children.

今日初めて―飲食物の宣伝費のうち子ども向けに使われた額がわかった

The government put the number at $1.6 billion in 2006.

政府によると2006年には16億ドルが費やされた

So, what do those who the ads are aimed at think of them?

広告を向けられた子どもたち自身は―

They say the ads work.

効果があると言う

When kids see stuff on TV and they like it, they are gonna wanna go out and do it or wanna go out and try these things.

テレビで見て良いなと思うと試してみたくなるものよ

And all those characters hawking the products, they are effective, too. So are any giveaways.

商品を宣伝するキャラクターやおまけも効果的だ

hawking

The FTC would not go so far as to link food marketing to childhood obesity, but did warn companies,

連邦取引委員会は肥満問題とは切り離しつつも―

"Use those ad dollars to promote only healthy foods."

健康的な食品の宣伝に費用を使うよう企業に通告した





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最終更新日  2008年08月10日 11時10分42秒
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