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テーマ:鉄道(21992)
カテゴリ:鉄道ミニエッセイ
東北地方太平洋沖地震で壊滅的な被害を受けた東北地方のJR各線。それらの路線を救う方法、それは東京に住んでいる僕たちがJR東日本の電車に乗り、JR東日本に少しでも多くのお金を入れてあげること。 JR東日本の路線で一番利用客が多く、それでいて一番儲かっているのは、言うまでもなく山手線。過疎化などにより利用客が極端に少ない東北地方の各路線の赤字を、山手線の儲けで穴埋めするという財務状況になっている。 仮に1年間、月1回のペースで山手線一周分の運賃を支払ったとすると、山手線一周は34.5kmで、東京電車特定区間の運賃表から算出された運賃は540円、これの12ヶ月分なので、 540×12=6480 6480円の収入をJR東日本は山手線から得ることができる。これを多くの鉄道ファンが実践すると、何十万円、何百万円の単位の収入を得ることができる。また、すぐにお金が入ってくるように、Suicaでではなく紙のきっぷを買って乗るようにすること。 それでも復旧費用には、まだまだ足りないと思うが、復旧を願うのは全鉄道ファンの願いだと思う。 山手線の駅の電気は東京電力から買ったものを使っているが、電車を走らせるための電気は、新潟県にある信濃川水力発電所からの自社発電であるため、計画停電の影響を受けない。 繰り返すが、東北地方太平洋沖地震で被災した東北地方各線や、長野県北部地震で被災した飯山線を救うには、東京に住んでいる僕たちが山手線に乗り、JR東日本に少しでも多くのお金を入れてあげることが必要であると言いたい。 To restore the damaged JR East railways in the coastal area along the Pacific Ocean in Tohoku area, I want to plan to ride the trains in Tokyo to pay the fare as the donation to JR East. Needless to say, the most crowded and moneymaking line in JR East is Yamanote Line. the profit from Yamanote Line covers losses of the lines in Tohoku area. The fare of a circuit of Yamanote Line is 540 yen. If you will have continued the riding every month for a year, JR East will be able to get 6480 yen. If many railfans do it, the company get about or over a million yen. And I prefer buying a paper ticket to Suica. Though I believe the total price can't reach the restoring cost, all railfans must wish the revive the damaged railways. Though the electricity for the station facilities is supplied by TEPCO, the one for the train in Tokyo area is generated on the company's own. So the trains are unaffected by the blackout rotation. As I first wrote, it is important to ride the JR trains in Tokyo area to help the damaged lines. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
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