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カテゴリ:鉄道ミニエッセイ
2月の志村豊志郎前区長の死去に伴う東京・練馬区の区長選挙が4月20日行われ、都営地下鉄大江戸線延伸推進派の前川燿男(まえかわ・あきお)さんが当選した。
前川さんは、志村区政を引き継ぎ、都営地下鉄大江戸線の光が丘~大泉学園町間の延伸や西武池袋線石神井公園~大泉学園間、及び西武新宿線上井草~武蔵関間の高架化の推進、および練馬区に集中的に立地するアニメ製作産業を活用した街づくりを訴えた。 大泉学園町駅までの延伸が計画されている都営地下鉄大江戸線 Toei Oedo Line planning to extend to Oizumi-gakuencho つい最近まで、地方政治において、交通は疎かになりがちと見られてきた。しかし2007(平成19)年に地域公共交通活性化・再生法が施行されてより手厚い支援を自治体ができるようになったり、2011(平成23)年に橋下徹大阪市長が就任後の演説で、まずは大阪市地下鉄の運賃値下げを実現させると公言したりするなど、公共交通と地方政治の関係に変化が見られるようになった。前川区長も都営大江戸線延伸と西武新宿線高架化を選挙公約として選挙に挑んだため、交通政策を公約に盛り込んだ政治家として評価したい。 高架化が予定されている上井草~上石神井間を走る西武新宿線 Seibu Shinjuku Line train running between Kami-igusa and Kami-shakujii planning elevation 前川区長は2018(平成30)年4月までの任期となる。 僕としても、一練馬区民としても、鉄道ファンとしても、大江戸線延伸および西武新宿線高架化推進派の新区長の誕生を喜んでいるとともに、これらの早期実現に期待したい。 On 20th a election for new mayor of Nerima-ku, Tokyo because of the death of the previous Toshiro Shimura was held and Akio Maekara, who goes ahead with the extension of Toei Oedo Line to Oizumi-gakuencho, was elected. Mr. Maekawa appealed for the need to follow the late previous mayor's policy, such as not only the subway line's extension, but also the elevation of Seibu Ikebukuro Line between Shakujii-koen and Oizumi-gakuen and Seibu Shinjuku Line between Kami-igusa and Musashi-seki, and the promotion of the city using animation production. Recently, especially since the promotion and reconstruction of regional public transportation law was enforced, the relation between railway and regional politics changes, such as generous support to railways or buses in the city, and the mayor of Osaka City Toru Hahsimoto's manifesto for the reduction in Osaka Municipal Subway's fare. I would like to appreciate him as a politician who has the policy about the transportation. His mayoralty lasts four years. I rejoice at the accession of him and the early realization of the railway projects. 前川燿男練馬区長オフィシャルサイト(Japanese) お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 24, 2014 10:41:09 PM
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