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テーマ:鉄道(21871)
カテゴリ:鉄道ミニエッセイ
前回、東急7700系7910Fを動態保存できないかどうかという記事を執筆したが、まさかその直後に悲報が届いた。
「7710Fが長津田工場へ回送」(「鉄道ファン」鉄道ニュース 2014年5月13日) 僕がブログを執筆した5月11日からわずか2日後の引退報道だった。 東急池上線・多摩川線には、10日、かねてから鉄道ファンの間で大きな話題になっていた、元東横線~東京メトロ日比谷線直通用だった1000系電車リニューアル車の1503Fがデビューし、華々しい空気に包まれていた。しかしそれから一転、「東急の誇り」とも言うべきだった「日本初のオールステンレス電車」7700系7710Fが長津田工場へ回送され、それと入れ替わりの引退というニュースが入った。 営業運転最終日の12日は朝まで営業運転に就き、雪が谷検車区に入庫。そこで、2012(平成24)年10月6日の池上線開業90周年記念イベントの時と同様の、「回送」表示の幕が取り付けられ、幕式の運行番号表示器も再現されたとのこと。 2代目7000系電車や1000系リニューアル車が登場すればいずれ引退すると思っていたが、まさかこんなに早く7710Fとの別れの時が来てしまうとは思ってもいなかった。僕ももう一度7910Fに乗りたいと思っていただけに、再び乗ることが叶わぬ夢となってしまい、残念でならない。ここで天寿を全うせずに、先日僕がブログで書き著した通りに、動態保存されることを願う。 Last time I featured the preservation in good condition of Tokyu 7700 Series set 7910F set, which is the first carriage made from stainless steel from the skin to the framework in Japan. However, a sad was suddenly came on 13th. "7710F went to Nagatsuta Factory maybe because of its retirement" on the website of Japan Railfan Magazine. It has passed only two days since the latest update of my blog. On 10th, refurbished Tokyu 1000 Series 1503F set coming from Toyoko Line, which moved from the going-through service to Tokyo Metro Hibiya Line in 2013, brilliantly debuted. However, 7910F set would retire as if it would be replaced by 1503F. The news said that it had been in service only on the morning of 12th, the last day. At the Yukigaya railyard, an old-looking "not in service" indication and an operation number indicator showed like the special train for 90th anniversary of Ikegami Line in 2012. As the more 7000 Series manufactured or 1000 Series refurbished, the less 7700 Series exists. I am disappointed with its retirement because I really would love to ride on it again. I wish it will move to another railway and keep good condition as I wrote last time. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 23, 2020 12:00:20 PM
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