032821 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

ゆんたく物語

ゆんたく物語

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x
2020年04月11日
XML
カテゴリ:カテゴリ未分類
コロナ世(ゆう)

コロナぬ勢(いちゅ)いぬふしがりやびらん。​

 前(めえ)に、テレビ見(ん)ちゃる話(はなし)どぅやいびいしが、「医者(いしゃ)ぬ多(うふ)くお、インフルエンザとぅ、あんしゅかあ、変(か)わらんんでぃ思(うむ)とおん」でぃ言(い)ちょおいびいたん。
 やくとぅがやら、多くぬ人(ちゅ)ん達(ちゃあ)あ、コロナ手抑(てぃいう)せいさあに、油断(ゆだ)ぬんしちゃがらん分(わ)かやびらん。
 能(ゆ)う、考(かんげ)いねえ、 例(たとぅ)い、インフルエンザとぅ似(に)ちょおてぃん、インフル患者んかい新(みい)コロナ患者、足(た)しいねえ、患者数や倍(べえ)ぐれえないびらに。
 病院(びょういん)とぅ医者(いしゃ)んでえぬ受(う)けき外(はん)しぬ事(くとぅ)迄(まで)え、考(かんげ)えらってえ居(をぅ)らんどぅあいびいたがやあ。足し算分かゆるっ人(ちゅ)やれえ、一大事(いちでえじ)んでぃ思(うむ)ゆる筈(はじ)やびいん。
 10万人当たいぬ病院ぬベットぬ数(かじ)えドイツ30床、イタリア10床、あんし日本(にほん)や5床びけん。竹槍(だきやい)米軍(びいぐん)とぅ戦(たた)からんでぃさる昔(んかし)思い出(ん)じゃさりやびいん。
 あきさみよなあ、まあからとぅんもうやびいが。
 病院ぬ人ん達、医者達、うみはまてぃ、呉(くぃ)みせえびり。
 我(わ)ったあん、人んかい移(うつ)さんぐとぅ、また自(どぅう)ん罹からんぐとぅ、うみはまやびいん。

コロナとぅぬ戦(いくさ)
また楽(らく)やあらに
休(やし)むるびけんし
なゆらとぅ思(み)ば 

追記
病院人(びょういんちゅ)哀(あわ)り
いきら道具(すなわい)し
戦しみらりてぃ
​誰(たる)ゆ恨(うら)む​
筆:比嘉清


【語句】
コロナ時代
 コロナの勢いがどうしようもない。
 以前にテレビを見ての話なのですが、「医者の多くは、インフルエンザとそんなに、変わないと思っている」とのことでした。
 だからのか、多くの人達がコロナを甘く見て(侮って)、油断したのかも分かりません。
 よく考えれば 例え、インフルエンザと似ていたとしても、インフル患者に新コロナ患者を足せば、患者数は倍ぐらいにならないでしょうか。
 病院と医者などの対応能力の事迄は考えてなかったのでしょうか。足し算の分かる人なら、これは一大事と思うでしょう。
 10万人当たり病院のベット数はドイツ30床、イタリア10床、そして日本5床だけ。もうひどい。どこをどう、驚いていいのでしょうか。竹槍で米軍と戦おうとした昔が思い出されます。
 医療従事者たち、医者達、どうか頑張ってください。私たちも、人に感染さないよう、また自分も感染しないよう頑張ります。

コロナとぅぬ戦=コロナとの戦い
また楽やあらに=(人同士が殺し合う戦争より)楽ではないか
休むびけんし=骨休みするだけで
なゆらとぅ思ば=成立するのかと思えば

追記
病院ぬ人ん達=病院の関係者は
いきら道具し=少ない武器で
戦しみらりてぃ=戦いを強いられ
​誰るゆ恨む=誰を恨めばよいのか​
筆:比嘉清​





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  2021年12月23日 11時20分14秒
コメント(0) | コメントを書く


PR

Calendar

Keyword Search

▼キーワード検索

Freepage List

Free Space

うちなあぐの書きことばの普及に役立てればと思ってはじめました。
よろしくお願いいたします。

Headline News


© Rakuten Group, Inc.