032654 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

ゆんたく物語

ゆんたく物語

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x
2020年04月14日
XML
カテゴリ:カテゴリ未分類
くんでぃたる清明祭

 今度(くんどぅ)ぬ清明祭(しいみい)やコロナぬ拡(ふぃる)がやい、けえくんでぃやびたん。
 一門(ちゅたるか、いちむん)、揃(すり)てぃぬ清明祭や、くゎっちい、うさがゆる楽(たぬ)しみぬ他(ふか)なかい、まるけえてぃ行逢(いちゃ)ゆる縁戚腹氏(ゑえかはろうじ)ぬ人(ちゅ)ん達(ちゃあ)とぅ、うちなあぐちし、ゆんたく物語(むぬがたい)ん又、いっぺえぬ楽しみやいびいん。
 やいびいしが、我(わ)ったあ一門や、止(ゆ)しみゆる事んかい、決(ち)わみやびたん。世帯毎(ちねえかじ)なかいするしい様(よう)(=家清明(やあしいみい))や残(ぬく)ちぇえいびいしが、我ったあ世帯や、くりん、さんようい、向(ん)けえ取(とぅ)やあにする事にさびたん。
 向けえ取てぃぬ清明祭んでえ、しん見(ん)だんあい、聞(ち)ちゃる事ん無(ね)えらな、生(ん)まりてぃ初(はじ)みてぃぬ事やいびいん。仕方(しかた)んないびらん。

琉歌
清明ぬ慣れや
揃てぃぬゆんたく
コロナに追(うゎ)ありてぃ
止しむ寂さ
筆:比嘉清


【語句訳】
​中止した清明祭​

 今年の清明祭はコロナの影響で、中止になってしまいました。
 一門揃っての清明祭は、ご馳走を頂くという楽しみ以外に、ときどき会う親戚の人たちと沖縄語で会話するできる事も大きな楽しみです。
 ですが、私どもの一門(門中のさらに小さな単位)は中止することを決定しました。世帯毎にする余地は残しましたが、わが家ではこれも行わず、「遥拝」で済ませることにしました。
 「遥拝」清明はしたことも聞いたこともないし、生れて初めての事です。仕方がないです。

注:清明祭は墓でする先祖供養祭だが、「遥拝清明」は各戸の仏壇で済ませる祭。但し後者は伝統に反する今回だけのもの。

琉歌
清明祭の伝統(楽しみ)は
集ってする語り合い
コロナに蹴散らされ
止める寂しさ
筆:比嘉清

​​​





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  2021年12月23日 11時19分33秒
コメント(0) | コメントを書く


PR

Calendar

Keyword Search

▼キーワード検索

Freepage List

Free Space

うちなあぐの書きことばの普及に役立てればと思ってはじめました。
よろしくお願いいたします。

Headline News


© Rakuten Group, Inc.