032516 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

ゆんたく物語

ゆんたく物語

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x
2022年07月28日
XML
カテゴリ:カテゴリ未分類

沖縄語ぬ特徴とぅ復興13

 くぬブログぬ記事(ちじ)ぬシリーズの初(はじ)み頃(ぐる)んじ、うちなあぐちえ、「話(はな)し言葉(くとぅば)」ゆ柱(はあや)とぅしち、継(ち)がってぃちゃる経緯(いちない)ぬあいびいん。
 日本語(やまとぅぐち)ぬばあや、​明治(みいじ)後(あとぅ)、学校(がっこう)於(をぅ)とおてぃぬ教(うし)いぬしい成(な)さりい次第(しんでえ)、「標準語(ひゅうじゅんぐ)」ぬ成てぃちゃあに、作家(むぬかちゃあ)達(たあ)ぬすぬ創作(むぬがたい)書(が)ち、またうぬ他(ふか)ぬ文章(むんぐん)書ちゅる巡(みぐ)いぬはねえち、あんし語彙(くとぅばかじ)ん世(ゆう)・社会(しけ)んかい相応(ふさ)ゆる如(ぐとぅ)し、んずみてぃ、増(うゎあ)ちちゃあびたん。
 やいびいしが、うちなあぐちえ、組踊(くみうどぅい)んでえんじ、しいなさってぃ、しいなる成さってぃ来(ち)ょおたる書(か)ち言葉あ、廃藩置県(ふぇえばんちきん)なゆしとぅまじゅん、昔物(んかしむん)けえなやい、継じゅる暇(いとぅま)ん取(とぅ)らさらな、県(知事や内務省からぬ遣え)ぬ強(し)いはっとうな習(なら)あしにゆてぃ、早々(ふぇえべえ)とぅ、先(ま)ぜえ、「書ち言葉」から日本語んかい変(か)わててぃいちゃびたん。

 今(なま)ぬ語彙数(くとぅばかじ)ぬうすまさぬ違(ちげ)えみえ、書ち物勝負(しゅうぶ)ぬ違えみ故(ゆい)からなとおるむんどぅやいびいる。「書ち言葉」んでぃゆる言語(くとぅば)あ、「表現ぬ自由」とぅか法(ほう)とぬ関(か)がないや無(ね)えらな、物書(むぬか)ちゃあ達(たあ)が先走(さちば)いするむんどぅやいびいる。行政(しいじ)が言語(くとぅば)ゆ扱(あち)えゆる事(くとぅ)ぬないしえ、実(じつ)え、ようい、いふぃ小(ぐゎあ)、くうてん小どぅやいびいる。あんし、言語ぬ勝手(かってぃい)達や、傍(すば)から調(しら)びたい、整(とぅとぅぬ)いたいするうっぴどぅやいびいる。
 「言語ぬ自由(じゆう)」や、何時(いち)ぬ世(ゆう)ん、まあんかいんあるむぬやくとぅやいびいん。「汝(いゃあ)言葉遣(くとぅばぢけ)えや法とぅ合(あ)たらん」んでぃゆる話(なはしい)や、むさっとぅ、無(ね)えやびらん。
 言語ぬ字引(じいふぃち)んでえや書ち物、通(とぅう)ち、取(とぅ)い上(あ)ぎらてぃ行ちゃびいん。店(まちや)ぬ看板(かんば)ぬんちょうん、同(い)ぬむんやびいん。
 うん如(ぐとぅ)いし、、言語ぬ為(し)しい成(な)しや、書ち言葉ぬはねえかんでえ、なてぃいかんむんやいびいん。
 
文:比嘉清


沖縄語の特徴と復興13

 この記事のシリーズの初めの段階で、沖縄語は、「話し言葉」を中心に受け継がれてきた経緯があります。
 日本語の場合は、​明治以降、学校教育の普及充実とともに、「標準語」が確立し、作家らによる創作活動、文筆活動が盛んになり、語彙も時代に合わせて爆発的に増えていきました。
 反面、沖縄語は、組踊などで確立されつつあった書き言葉は、廃藩置県とともに、過去のものとなり、受け継がれる暇もなく、県(戦前迄は知事は内務省から派遣)の強力な教育指導で猛烈な勢いでまずは「書き言葉」から日本語化していきました。

 現在の語彙力の圧倒的差は文筆活動の圧倒的差の産物なのです。「書き言葉」という言語の部分は、表現の自由が法律と関係なく、作家・文筆家が主導するものです。行政が言語をコントールする部分は、実はごく僅かにすぎません。そして、言語学者は後追いで纏めるにすぎません。
 「言語の自由」はいつの時代でも世界中どこにでも存在するものだからです。
「君の言葉遣いは法に違反している」という現象は起こり得ないのです。
 言語の辞書辞典は書き物を参照して採録されていきます。店の看板でさえ、その対象です。
 このように、言語の進化発展は書き言葉の隆盛なくして、ありえないのです。
 
文:比嘉清






お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  2022年07月28日 12時53分49秒
コメント(0) | コメントを書く


PR

Calendar

Keyword Search

▼キーワード検索

Freepage List

Free Space

うちなあぐの書きことばの普及に役立てればと思ってはじめました。
よろしくお願いいたします。

Headline News


© Rakuten Group, Inc.