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カテゴリ:鉄道
阿里山機関庫↑(1978年2月17日、阿里山、台湾) 左右非対称の正面↑(1978年2月17日、阿里山、台湾) 宿泊した民宿の親父さんが元蒸気機関車の機関士だったということで、一緒に、阿里山機関庫を見せていただきました。 阿里山機関庫では、18トンの12号、17号、28トンの24号などを見ることができました。 28トンの24号は、車体の右側側面に3つのシリンダーがついていて、力強さを感じます。 【Bon appétit !】 Shay locomotives had regular fire-tube boilers(煙管ボイラー)offset to the left to provide space for, and counterbalance the weight of, a two or three cylinder "motor," mounted(設置された)vertically on the right with longitudinal(長手方向の)drive shafts extending fore and aft(前後の方向へ)from the crankshaft at wheel axle(車軸)height. These shafts had universal joints(自在継ぎ手)and square sliding prismatic joints(伸縮継ぎ手)to accommodate the swiveling(旋回する)trucks. Each axle was driven by a separate bevel gear(傘歯車), with no side rods(連結棒). (https://en.wikipedia.org/wiki/Shay_locomotive) お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
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