2798004 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

今が生死

今が生死

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x
2015.02.18
XML
カテゴリ:テレビ番組
私はマッサンに夢中です。毎朝NHKの朝ドラのマッサンを観ています。今までで一
番素晴らしいドラマではないかと思います。話の内容、脚本、演出、そして役者さん
達全て最高です。毎回涙を流して観ています。今日の話はマッサンがエリーのために
エリーと離婚しなければならない場面でした。日本と米英との戦争がはじまっていま
した。エリーはマッサンと結婚するためスコットランドから日本に来てマッサンの
様々な苦境を助けてきました。彼女は敵国人だという理由で日本人から石を投げつけ
られました。彼女が日本で暮らすのは危険な状況になっていました。 彼女の友達
キャサリンが彼女と一緒にスコットランドに脱出しようと誘います。しかしエリーは
マッサンを大変愛していたのでイエスとは言いませんでした。彼女を守るためには彼
女をスコットランドに送り出した方がいいことは自明でしたが、その時別れてしまっ
たらその後二度と会えるという保証は全くありませんでした。マッサンは深い苦悩の
中にありました。次の回を見逃すわけにはいきません。

私は明後日の2月20日から22日まで日本総合健診医学会参加のために富山県に
行ってきます。その間ブログはお休みしますがお許しください。

I am just mad about Massan. I watch every morning NHK morning drama Massan.
I think this drama is the most wonderful drama until now. Story, scenario
,director and performers,every things are the best. I have watched this drama every
time with tears in my eyes. Story of today was the scene that Massan must decide to
separate with Ellie for herself. The war has happened between japan and America
and England. Ellie came to japan to marry Massan from Scotland , she has
helped Massan in any hard situation. Some Japanese throw her stone because
she was a woman from enemy country. She was very dangerous to live in Japan.
Her friend Catherine tempted her to leave Japan for Scotland with her. But Ellie
didn’t say yes because she loved Massan so much. It is better to leave for Scotland to guard her ,
but there is no guarantee to meet her again if they separate then.
Massan was in deep anguish. I can't miss the next scenes.
I must travel to Toyama to attend the Congress of Japan Society of Health
Evaluation and Promotion from Feb.20 to 22. I can't write the blog in that
period. I'm sorry.








お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  2015.02.19 21:19:47
コメント(8) | コメントを書く



© Rakuten Group, Inc.