2805760 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

今が生死

今が生死

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x
2016.03.16
XML
カテゴリ:生き方
FJ3103530001.jpg 庭のドロップ水仙

月曜日に東大生がいかに優れた能力を有しているかを示したテレビ番組を観た。彼ら
は、記憶力、外国語能力、計算能力、クイズに答える能力等で平均的な人達よりはる
かに優れていた。一般に、東大生は日本で最も能力が高い人達とみなされている。私
について言えば、私は平均もしくはそれ以下の能力しかない人間である。
私は彼らより優れたものは何も持っていない。
しかし家内は私をからかって「あることに全く才能が無いのにそれを得ようと努力する
ところは世界一ではないですか」と言った。私もそう思う。
私は才能がなくてもすごく努力する人は沢山才能を持っている人に勝つことができると
信じている。
I watched a TV program that showed the splendid talent of the
Tokyo university students on Monday. They were extremely superior than
average person in memorizing ability , understanding the foreign language,
calculation ability, answering ability for quiz etc.
Generally, the students of the Tokyo university are recognized to have
highest intelligence in Japan. For me, I am a person with an average or
even lower talent. I don't have any superior talent than them.
But my wife teased me and said that I am number one in the world in working hard
to get something even though I have no talent. I think so too.
I believe that people who are not talented but work very hard can compete
with people who have great talents.








お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  2016.03.21 03:56:56
コメント(8) | コメントを書く



© Rakuten Group, Inc.